2013. május 15., szerda

Zsemle

A ma reggeli kapkodásban elmaradt a boltban valami. És mivel párom már elment és az egyik gyerkőc igen nyűgös volt, nem volt szívem még egyszer átmenni a boltba. Hirtelen felindulásból gyorsan összedobtam az alapanyagokat, és sütöttem egy kisebb adag zsömlét. Ez életem második adagja, de az elsőt jóval felülmúlja.
A következő a receptje, melyet egy régi ismerőstől kaptam:
40 dkg liszt
1/3 élesztő
2 dl tej 
2 kávéskanál cukor
2 kávéskanál só
1 tojás
Ebből a mennyiségből 8 darab lesz. Az ismerősöm szerint még harmadnap sem morzsálódik, így nagyobb adag is süthető belőle. Én maradtam ennél a kicsi mennyiségnél, mivel csak a nagyobbik gyerkőcnek és magamnak készítettem, mivel a párom nem eszik semmilyen kenyérféleséget. Az eredményt itt láthatjátok:
A teteje nekem így is tetszik, de ha valaki sötétebbre akarná, megkenheti tojással, és akkor szép aranybarna lesz a teteje. Vagy a tetejére lehet szórni szezámmagot, mákot, vagy egyéb magvakat. 
Mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki, mivel nem nagy ördöngösség, és hamar készen van.